Ja, det är bara att erkänna; jag har drabbats av Hockeyfeber! LHC (Linköpinhgs hockeyclub) har tagit sig till semifinal i SM-slutspelet, och jag är så glad för det. Förnuftet inom mej säger att det här är ju bara världsliga ting - vad spelar det egentligen för roll? Men jag kan inte rå för det, LHC är laget i mitt hjärta. Karusellen fortsätter, Djurgården ska besegras, och sen ser vi LHC i finalen. Det är vad jag tror, hoppas och vill!
Vid sidan av hockeyn är det politiken som gör sina avtryck. Alliansen driver igenom ej färdigutredda förslag i omsorgsnämnden, och på kommunledningsnivå hoppar man över de flesta regelverk som finns för att sälja ut så mycket som möjligt av den kommunala verksamheten. Det brinner väl under fötterna på dem, tiden börjar rinna ut. Inte ens Alliansföreträdarna själva verkar tro på egen valseger i höst, och i det fallet måste jag hålla med! Jag tror att Mjölbybon i allmänhet har listat ut vad Alliansen står för, och därför lägger sin röst på det Socialdemokratiska alternativet, ett Möjligheternas Mjölby - som vi bygger tillsammans!
onsdag 31 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Hopp
SvaraRaderaikväll, skärtorsdag, inleder LHC semifinalspelet. Förhoppningsvis blir det vinst. Djurgården ska väl inte vaea så svåra att överlSTA. (peringe)
SvaraRaderaDet gick ju sådär i torsdags, men vi tar dom ikväll!
SvaraRadera