onsdag 10 mars 2010

10 mars

Idag är det strålande vackert ute. Solen skiner, himlen är blå och snön börjar äntligen smälta! Gissa om våren är efterlängtad.
Idag är också första dagen på denna blogg. Jag har fått lära mig att det är viktigt att blogga för att nå ut till fler människor, och då tänker jag förstås på politik. Jag är socialdemokrat, fritidspolitiker med diverse uppdrag. Lika mycket som jag längtar till våren, längtar jag till valrörelse och ett regeringsskifte! Den moderatledda regeringen har hunnit med attt genomföra många försämringar och gjort livet svårare för många. De har genom medveten borgerlig politik ökat klyftorna i samhället, de rika har fått mera pengar i plånboken och bankfacket, det sjuka och arbetslösa har fått stå för notan, och nu får det väl ändå vara nog? Det är dags för ett mänskligare samhälle, ett samhälle där vi bryr oss om varandra! Och för att nå dit gäller det att vi röstar i höst, och att vi röstar rött!

1 kommentar: