Den senaste veckan har jag valarbetat på heltid för socialdemokraterna i Mjölby. Fantastiskt roligt, och fullt upp med aktiviteter. Det har varit tidiga morgnar på resecentrum med frukt, flygblad och samtal, valstugan, kontorsarbete, telefonringning och dörrknackning. Jag är nyss hemkommen efter utdelning av material i köpcentrumet. Och jag måste säga att jag gick med lätta steg därifrån! Människor är så positiva! Många stannar till för att prata en stund, andra tar emot flygbladet med ett leende. Sen finns det förstås en del som väljer att vare sig prata,ta emot material eller le - men det är helt okej.Alla kan ju inte tycka likadant.
Men jag måste säga att jag känner vinden i ryggen. Det är så många som säger att det är dags för förändring, fyra år får räcka! Släpp fram solidariteten igen, och värmen och omtanken om varandra. Det är nio dagar kvar nu. Kampen går vidare, och jag känner på mig socialdemokraterna håller hela vägen och vinner valet den 19 september!
fredag 10 september 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar