söndag 14 april 2013

Nystart!

Nystart kan väl passa bra ibland, oavsett det gäller politik, relationer, motionerande eller bloggskrivande. För min del är det dax för en nystart vad det gäller motionerande och bloggskrivande, i alla fall.

Två år, tre månader och fjorton dagar har passerat sen jag tillträdde på min post som ordförande i omsorgs- och socialnämnden i Mjölby kommun. Vilken resa det har varit! Och den har innehållit allt det som gör både livet och politiken väl värd resan; spänning, glädje, sorg, kamp, motgång, framgång, lärdomar, läxor, nya bekantskaper och nya vänner, upptäckter, med mera....... Jag är så glad och tacksam att jag fick möjligheten och förmånen att jobba med politiken och ångrar ingenting.
Men jag är den första att skriva under på att det ibland känns tungt, och att funderingarna ibland smyger sig på om det verkligen är värt det......men kontentan blir ändå att; Ja, det är värt det! Jag har ändå möjligheten att påverka och styra, att driva de frågor jag tycker är viktiga och prioriterar.

Nu är vi på väg mot valrörelser och kampanjer igen. Jag tänker vara med och visa att det finns alternativ och andra lösningar på de problem och svårigheter som finns i samhället idag. Vi behöver en politik som öppnar upp och möjliggör för alla att nå sin fulla potential, och som låter alla lyckas. En politik som inte utgår från att den som är arbetslös eller sjuk är lat och ska sporras till arbete genom att sänka ersättningsnivårna till existensminimum. Tillbaka med värdighet och respekt i politiken igen!

I höst är det kyrkoval, och nästa år är det val till både EU och kommun, landsting och riksdag, och jag kommer att vara med och jobba för en valseger i samtliga val!

Jag hoppas att Du som läser detta vill vara med!!

2 kommentarer: