torsdag 12 augusti 2010

Vi kan inte vänta!

Om 38 dagar öppnas vallokalerna. Då står vi svenskar inför ett ödesval; ska vi fortsätta att öka klyftorna mellan människor och skillnaderna mellan män och kvinnor. Vilken framtid ska våra barn och unga gå till mötes, och vilken omsorg ska våra gamla och sjuka få?

Arbetslösheten har bitit sig fast och ökat. Utanförskapet har blivit större, barnfattigdomen beräknas ha ökat med 30% under 2006-2010. De rika och starka har fått det bättre, medans de svaga och sjuka fått det ännu sämre.

Vi socialdemokraterna har en annan vision för Sverige. Vi drivs av idén om att skapa ett möjligheternas land och ett möjligheternas Mjölby. Fler ska få jobb och klyftorna ska minska. Rättvisan ska säkerställas.

Vi kan inte vänta, – kan du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar