De senaste månaderna har jag tillsammans med andra patikamrater valarbetat ganska intensivt. Vi har varit ute och knackat på dörrar, vi har haft gårdsfika och vi har pratat med människor på stan.
En erfarenhet man kan dra efter alla dessa samtal är att många människor längtar efter ett nytt Mjölby och ett nytt Sverige. Ett Mjölby där även den lilla människan får plats. Ett Mjölby där vi politiskt sett utgår från den vanliga medborgarens behov och intressen. Kort sagt ett Möjligheternas Mjölby.
Vi behöver också en ny färdriktning för Sverige. Där de som är sjuka, arbetslösa, pensionerade eller lågavlönade sätts framför gigantiska skattelättnader för de rikaste. Ett Möjligheternas Sverige där alla har möjlighet att växa och ta sin del av ansvaret. Där man får en inkomst att leva drägligt på även om man har oturen att bli arbetslös eller råkar bli så sjuk att man behöver tid för tillfrisknande och rehabilitering. Är man dessutom ung och arbetslös ska man inte behöva gå sysslolös i tre månader innan man får hjälp av arbetsförmedlingen, det är bara förödande och tidsspillan. Istället ska man få aktiv hjälp från dag ett.
Visst är det dags för ett nytt Mjölby och ett nytt Sverige. Med en annan politisk färdriktning och kompass. Helt enkelt ett varmare och rättvisare samhälle. Jag ser med tillförsikt och hopp fram emot valet den 19 september!
lördag 29 maj 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar